Werkwijze na het eerste gesprek

Na het eerste gesprek wordt vaak van vragenlijsten gebruik gemaakt. Bij kinderen kan het handig zijn de ouders ook een keer apart te zien, zonder dat de kinderen erbij zijn. Meestal is er ook een diagnostisch spelcontact met het kind alleen. De uitkomst van de onderzoeksresultaten en het behandelplan zal worden besproken. Het behandelplan wordt in nauw overleg bepaald.

Spelkamer

In de praktijk is ook een spelkamer met hierin naast therapeutisch spel- en speel materiaal, ook teken- en knutselspullen, speelgoed en spelletjes.

Methode, evaluatie en tevredenheidsonderzoek

In de behandeling staat steeds de vraag centraal wat werkt op dit moment het beste voor deze cliënt? Om hier goed zicht op te houden, wordt regelmatig zowel mondeling als met vragenlijsten feedback van u gevraagd. Hiervoor worden twee formulieren gebruikt: de ORS (outcome rating scale) en de SRS (session rating scale). Bij kinderen wordt een aangepaste kinderversie gebruik. Bij ORS geeft u aan hoe het met u gaat (zicht op verbetering) en bij de SRS wat u van de gesprekken vindt. Dit samen wordt de FIT genoemd. FIT staat voor Feedback Informed Treatment. Wat u aangeeft wordt meegenomen in de behandeling. Zo kunt u actief meedenken over de vorm en inhoud van de behandeling. Ook krijgen volwassen Cliënten regelmatig via het programma Embloom een vragenlijst toegestuurd, waarin u kunt aangeven over hoe het met u gaat. Ook wordt regelmatig mondeling gevraagd hoe het met u gaat en hoe het met de behandeling gaat. Mocht er wat zijn of loopt iets niet naar wens, geef dat dan graag aan. Dan kan de aanpak of het behandelplan worden bijgestuurd. Mocht dat alsnog niet naar tevredenheid zijn, dan kan dit bij intervisie worden ingebracht en kijken collegae kritisch mee en geven feedback en/of als u met een jurist wilt overleggen, dan kunt u bellen met het N.I.P. en vragen naar het spreekuur van de jurist. Koppel dit gesprek met de uitkomst graag terug (leerzaam). Komen u en ik er onverhoopt dan nog niet samen uit, dan kunt u eventueel contact opnemen met de klachten- en geschillencommissie van de LVVP, waar de praktijk bij is aangesloten. De contactgegevens zijn advocaat Mr. N. van den Burg, postbus 13086 3507 LB Utrecht. Aan het einde van de behandeling kunt u een tevredenheidsvragenlijst invullen. Deze data worden anoniem aangeleverd aan de Stichting Bench Mark GGZ (wettelijke verplichting). Aan het einde van de behandeling wordt altijd mondeling geëvalueerd.

 

Duur van de behandeling

Beroepsverenigingen en visitatie

logo

lvvp logo

lvvp visitatielogo klein depositphotos bgremover

Ervaringen van ouders en jongvolwassen

Leuk!

     

- Charlotte (7 jaar)

 

Leerzaam voor onszelf en voor onze dochter. Tot nu toe prettig. We zijn nu een keer geweest.

     

- Vader van Charlotte

Leuk! Ik was heel zenuwachtig voor het eerste gesprek, maar vond het niet zo erg als ik had gedacht. Ik ging blij naar huis.

     

- Zoë (8 jaar)

 

Toegankelijk, open naar kinderen toe en een prettige persoon om mee ingesprek te gaan..

     

- Moeder van Zoë

Ik kan gewoon heerlijk mijn verhaal doen zonder dat Maaike mij veroordeelt. Ik kan helemaal mezelf zijn. Mijn zelfvertrouwen is met sprongen vooruit gegaan.

     

- Esmee (17 jaar)

 

We laten onze dochter met een gerust hart naar Maaike gaan. Maaike laat onze dochter inzien dat ze er mag zijn. Wij vinden het fijn dat Maaike een luisterend oor is voor onze dochter.

     

-Ouders van Esmee

Corona maatregelen  |    050 525 2497